Noodpakket Rode Kruis

Noodpakket Rode Kruis. Het rode Kruis heeft zelf geen noodpakketten die je online kunt kopen. Wel geeft het Rode Kruis informatie over noodgevallen en noodsituaties. Deze informatie gaat vooral over de inhoud van een noodpakket, de voorbereiding op een noodgeval en wat je kunt doen bij een noodgeval. Hieronder vind je informatie over de inhoud van een noodpakket (volgens het Rode Kruis). Houd hierbij rekening dat er bij een noodsituatie meestal wordt aanbevolen om binnen te blijven (waar je al enige spullen hebt).

Zorg dat in je noodpakket in ieder geval de volgende items zitten:

- Dichte (het liefst glazen) flessen water (voor elk persoon in je huishouden 9 liter)
- Lang houdbaar eten
- Lijst met belangrijkste telefoonnummers
- Kopieën van paspoorten, ID-kaarten of rijbewijzen
- Reservesleutels van je huis
- Spullen die jij door je persoonlijke situatie nodig hebt (bijvoorbeeld medicijnen, babyvoeding of eten voor je huisdier)
- Handgel met alcohol, wc-papier, zeep, tandpasta en tandenborstels
- Een EHBO-kit
- Warme deken
- Noodadio op batterijen (en/of met een andere eigen stroomvoorziening), met extra batterijen
- Fluitje
- Een zaklamp op batterijen, met extra batterijen
- Waterdicht verpakte lucifers of een aansteker
- Contant geld
- Opvouwbare jerrycan om water op te slaan
- Opgeladen powerbank voor je telefoon (zit meestal ook in een noodradio)

Meest gestelde vragen

Hebben jullie een keurmerk?

Wij zijn lid van Stichting Webwinkelkeur.

Hoeveel zijn de verzendkosten?

De kosten voor verzending zijn €4,95 en vanaf €69,00 helemaal gratis.

Wie levert mijn bestelling af?

Uw bestelling wordt verzonden via PostNL of door onze eigen pakketservice.

Hoe lang is de levertijd?

Over het algemeen hebben wij de producten op voorraad. Aangezien er altijd iets kan gebeuren bij ons of bij onze vervoerder, houden wij een levertijd aan van tussen de 2 en 4 werkdagen.

Hoe kan ik betalen?

Onze betaalmethoden zijn:
IDEAL, Sepa-overboeking, Bancontact, Klarna, Riverty, Pay by Bank, Billy (zakelijk), Credit & Debit cards, Google Pay, Apple Pay of met IDEAL-IN3. Dit via de beveiligde verbindingen van Mollie.com.

Kan ik in termijnen betalen?

Dit kan met IDEAL IN3, Klarna en Riverty (voorheen Afterpay). 

Kan ik ook achteraf betalen?

Dit kan met IDEAL IN3, Klarna en Riverty (voorheen Afterpay). 

Zijn jullie dropshippers?

Nee, wij hebben een eigen voorraad, een levertijd van 2 á 3 dagen, geven 1 jaar garantie, staan ingeschreven bij de KvK en hebben een werkende webwinkelkeurmerk. Dit in tegenstelling tot dropshippers die je proberen te lokken met aanbiedingen. Vaak hebben deze een afbeelding van een webwinkelkeurmerk, maar daar zit geen werkende controlelink achter. Dropshippers geven helaas een vertekend beeld.

Kan ik retourneren?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten van retour van uw thuis naar onze vestiging (in Den Haag) zijn voor eigen rekening. Voor het retourneren dient u dit ons eerst te laten weten.

Heb ik garantie?

U heeft bij ons 1 jaar fabrieksgarantie op alle artikelen. De kosten van verzending zijn wel voor uw eigen rekening.

Zijn jullie producten veilig?

Veiligheid staat bij ons voorop. Onze producten zijn van hoge kwaliteit, en zijn voorzien van een CE keurmerk.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn bereikbaar via onze contactpagina.